Australische humor, dieren en bijzonderheden - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Wintjes - WaarBenJij.nu Australische humor, dieren en bijzonderheden - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Wintjes - WaarBenJij.nu

Australische humor, dieren en bijzonderheden

Door: Manon W.

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Mei 2019 | Australië, Melbourne

Het is alweer een maand geleden dat ik arriveerde in Australië. Hoe mijn eerste week vergaan is heb je misschien al gelezen in mijn vorige blog, Zo niet neem gerust een kijkje!
In dus tussen tijd heb ik weer veel dingen gezien en meegemaakt. En ja hoor ik heb gelukkig ook kangoeroes en koala’s gespot. Even was ik bang dat ik straks weer terug naar huis zou gaan en gewoon geen van de twee tegen zou zijn gekomen. Dat zou echt schandalig zijn.

Om te beginnen ben ik vanuit mijn werk Extra green Holiday met een tour meegegaan naar Philips Island. Hier keek ik echt heel erg naar uit. De tour bestond uit 3 delen. Als eerste gingen we naar het Dierenpark Maru Koala. Waar je op de foto kon met een koala. Dit wilde ik heel erg graag doen het probleem was alleen dat we niet zo veel tijd hadden om in het park te zijn. En daarnaast duurde het een half uur voordat de foto klaar was. Gelukkig vonden de mensen die daar werkte het niet erg om op mij te wachten en kon ik om half 4 op de foto met de koala en hem aaien etc. Helaas had ik wel de pech dat hij sliep maar alsnog was die wel erg schattig. Verder waren er in het park typisch Australische dieren zoals kangoeroes, walibi’s, emoes, dingo’s en wombats. Helaas sliep de wombat maar de rest heb ik wel kunnen aanschouwen. Je kon zelfs in het verblijf komen van de kangoeroes. Het is een beetje zo’n kinderboerderij idee dat je bij de geitjes en schaapjes kan. Het was een groot verblijf en ook een plek waar de kangoeroes met rust gelaten konden worden.



Daarna gingen we weer verder naar de volgende locatie dit was al op Philips Island ‘ Penny chocolate factory’. Was wel grappig om te doen je kon zien hoe chocolade werd gemaakt ook kon je een cacao boon proeven zonder suiker (dit is niet aan te raden). Ook was er een hal waar je spelletjes kon spelen en balletjes kon verzamelen die je daarna in kon ruilen voor echte chocolade. Aan het einde kon je ook nog zelf chocola maken.



Ten slot gingen we richting het leukste gedeelte. Namelijk naar een plek waar je pinguïns kon spotten. Echte pinguïns die daar in het wild leven. Ook wel Fairy pinguïns genoemd. Daarnaast was het uitzicht ook schitterend. We begonnen bij ‘ The Nobbies’ hier had je een prachtig uitzicht op de het water en de bergen het was gewoon schitterend. Ook had ik hier een pinguïn van dichtbij gespot erg schattig. Onderweg van ‘The Nobbies’ naar de Pinguïn parade kwamen we verschillend wilde wallaby’s tegen. Zo schattig we zaten natuurlijk wel in de bus maar er waren er echt veel te zien op het eiland. Als stagiaire had ik natuurlijk wel wat voordelen. Eerder de dag mocht ik al gratis op de foto met de koala en bij de pinguïn parade kreeg ik een stempel wat je toegang geeft tot de beste plek om beestjes te spotten. Dit vond ik natuurlijk niet erg en ik kon mooi genieten van die kleine pinguïns. Want toen ze eenmaal aan kwamen lopen en echt letterlijk in een parade achter elkaar van de zee uit richting de kant. Met van allerlei struggles om over de rotsen te komen. En sommige struikelden over hun eigen pootjes het was gewoon zo schattig. Hier kon ik echt van genieten. Helaas was het verboden om foto’s te maken want de flits zou schadelijk zijn voor de pinguïns. Dus hield ik mij netjes aan de regels. Dat beeld blijft me waarschijnlijk toch wel eeuwig bij. Het was gewoon te schattig.


De dag erop fietste ik samen met Douglas naar de plek waar hij werkt voor zijn master op de Universiteit. Onderweg kwamen we allemaal leuke wilde vogels tegen. Zoals Kakatoe’s en de typisch Australische vogel Kookaburra. Ik ben zelf niet zo’n grote vogel fan en vaak bang voor vogels maar ik moet toegeven het is echt heel leuk om dit soort vogels in het wild te spotten. Altijd als ik naar mijn werk fiets zie ik ook altijd van die kleine papegaaitjes. Je word er gewoon vrolijk van. Tenminste tot het moment dat ze me gaan aanvallen en dergelijke, maar zolang dat niet gebeurd vind ik het leuk.

Enfin ik fietste dus naar de Uni met Douglas met het idee om daar naar een nationaal park te gaan. Het was deel van de Universiteit en erg was ook niet echt een entree prijs. Je mocht gewoon zelf bepalen hoeveel je uit zou geven. Het was een leuke wandeling maar de dieren konden we niet spotten. We hoorden ze alleen maar. Dus uiteindelijk zagen we onderweg er naar toe meer dieren dan in het park zelf haha.

Tijdens mijn verblijf hier ben ik achter een leuke site/app gekomen die ze hier gebruiken genaamd ‘Meet up’. Erg leuk zeker een aanrader als je ergens heen gaat in je eentje. De naam zegt het al je spreekt af met mensen. Van te voren geef je, je voorkeur aan van interesses en zo kun je in een groep terecht komen met mensen met dezelfde interesses. Echt een leuke manier om mensen te leren kennen. De eerste Meet up die ik zou doen ging niet helemaal volgens plan ik kon de mensen niet vinden en dus ging maar weer terug naar huis. Maar het is me gelukkig wel gelukt bij de tweede. We gingen namelijk naar het ‘ Roze meer’. Het leuke hiervan is dat het meer maar een korte tijd roze is dus dan is het juist leuk om er heen te gaan. Al moet ik toegeven toen ik het meer zag vond ik het meer paars achtig dan roze. Dit kwam waarschijnlijk omdat het een beetje bewolkt was de avond dat wij gingen. Nu denk je waarschijnlijk waarom is het roze. Dit komt om dat het meer vol zit met bacteriën en na een bepaalde temperatuur veranderd het water in een roze substantie. Best wel nice om te zien, maar aangezien er zoveel bacteriën zijn kun je ook wel bedenken dat het er niet zo heel fris ruikt haha. Maar door deze meet up heb ik wel weer meer mensen leren kennen waar ik zo nu en dan weer iets mee afspreek dus dat is ook nog een bonus.

Naast het ‘Roze meer’ ben ik van de week ook nog naar een andere meet up geweest. Het was toevallig vanuit de zelfde groep georganiseerd dus de persoon die het regelde herkende ik gelijk. Ik ging dit keer naar een gratis comedy avond. Waar 6 a 7 aantal komedianten een kleine act doen. Het was een leuk avondje met veel gelach. Daarnaast was het ook op een hele mooi locatie langs de Yara rivier in de stad. Ook tof om dat te zien als het donker is.

Als je in een stad bent is het soms wel handig om te weten wat nou waar is en wat leuk is. Dus besloot ik op een zondag ochtend op een dag dat het 38 graden werd ( erg heet de thermometer heeft zelfs de 40 een keer aangetikt) om mee te lopen met een gratis wandel tour door de stad. Waar ze ons de geschiedenis van Melbourne vertelde. Zo ver die er is natuurlijk voor de gene die geschiedenis studeren en denken Australië is helemaal niet zo oud zoveel geschiedenis is er niet. Maar iets wat ik niet wist en misschien jullie ook niet is dat het 8 uur per dag werken is begonnen in Australië – Melbourne. Er staat zelfs een monument met 888 erop. Wat inhoudt 8 uur werk 8 uur vrije tijd en 8 uur slaap. Hé dat is toevallig dat maak 24 uur;) Tijdens de tour kwam ik ook op veel plekken waar ik al eerder had gelopen maar niet zo goed wat het nou was. Dus dit was ook erg handig voor mij om daar achter te komen. Ook kregen we tips waar je lekker kon eten en niet al te duur en leuke plekken waar je kon stappen.

Ow en trouwens ik heb kaartjes gekocht de toneel voorstelling van ‘Harry Potter and the Cursed child’. Het was nog even spannend of het me ging lukken want de kaart verkoop ging erg hard maar het is gelukt. Ik ga nu in Juli naar beide delen!!

Waarschijnlijk ben ik heel wat vergeten om te vertellen, maar er gebeurd hier ook zoveel het is zo’n levendige stad. Ik wil zoveel mogelijk doen in de tijd dat ik hier ben. Wees gerust ik hou jullie op de hoogte!! Maar nu moet ik toch echt even aan school werken. Want ja ik ben hier natuurlijk wel voor mijn stage en die verslagen schrijven zichzelf niet helaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

6 maanden ben ik in Melbourne voor mijn stage. Tussendoor probeer ik zoveel mogelijk van Australië te zien en wil ik dit graag delen met jullie.

Actief sinds 11 Mei 2019
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 861

Voorgaande reizen:

11 Mei 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

01 Februari 2019 - 08 Augustus 2019

Stage voor 6 maanden

Landen bezocht: